A terület a budapesti intermodális közlekedési pontok közül a legjobb lehetőségekkel rendelkezik. Páratlan közlekedési és infrastrukturális ellátottsága mellett a csaknem 700 000 m2 fejlesztési területben rejlik a városrész fő potenciálja.
A város léptékű vizsgálatok és tervezés megkezdésekor jelszavunk az volt: A minőségi közösségi közlekedés mindenkié! A munka során olyan hívószavakat, elveket határoztuk meg, mint amilyen az optimumot kereső beépítés és közlekedési rendszer, a bővíthetőség, ütemezhetőség biztosítása és a közlekedési elvárások maximális teljesítése. Célunk volt továbbá egy diverz városrész létrehozása, városi elemek használata, a terepviszonyok kihasználása, a fenntarthatóság, a zajvédelem és a környezeti hatások figyelembe vétele.
Az őrmezei fejlesztés első ütemében a metró elosztócsarnok felett készül el a buszpályaudvar és az 500 férőhelyes P+R parkoló. A Budaörsi út felől a Kelenföldi pályaudvar sínjei felé csaknem 10 m-t lejt a terület. Alapelvünk volt, hogy ebből a nagy szintkülönbségből előnyt kovácsoljunk azáltal, hogy az autóbusz, P+R parkolóba igyekvő gépjármű közlekedést és a gyalogos, kerékpáros közlekedést szintben elválasztottuk.